ranginkaman ranginkaman .

ranginkaman

روش استفاده از عسل براي كاهش وزن

عسل چگونه باعث لاغري مي‌شود؟

براي بدست آوردن اطلاعات كلي كافي است تا خواص عسل براي كاهش وزن را با هم مرور نماييم تا با روند كم شدن تدريجي وزن بدن بيشتر آشنا شويم . براي اين منظور در ابتدا، خاصيت عسل بر روي چربي و قند بدن را با هم بررسي خواهيم كرد.

ژل لاغري هات چيلي، با حمله به سلول هاي چربي در مدت زمان ۲ هفته بدون نياز به رژيم غذايي يا ورزش كاهش سايز چشمگيري را خواهد داشت علاوه بر اين كرم ضد سلوليت بوده و بدن را سفت كرده و فرم زيبايي به بدن مي دهد.

ماساژي كه هنگام استفاده از اين كرم لاغري موضعي انجام مي شود باعث بهبود گردش خون،دستيابي به متابوليسم چربي سوزي و افزايش تخليه و دفع سموم از بدن مي شود.

تركيبات خاص و منحصر به فرد اين ژل لاغري شكم و پهلو از جمله ال كارنتين، كافئين و كاتچين، گردش خون را تقويت كرده و بهبود مي بخشد در نتيجه متابوليسم بدن را بالا برده و باعث كاهش وزن فوري مي شود.

عسل چربي سوز است

از اين نظر عسل را چربي سوز مي دانند كه با كنترل اشتهاي شما در جلوگيري از افزايش وزن ايفاي نقش مي كند. عسل مي تواند به فعال كردن هورمون هايي كه اشتها را سركوب مي كنند و چربي سوزي را افزايش مي دهند، كمك كند.
اين ماده طبيعي همچنين داراي شاخص گليسمي پاييني است، به اين معني كه به آرامي جذب بدن مي شود و باعث افزايش سطح قند خون نمي شود. اين مقوله به خودي خود به تنظيم متابوليسم بدن و سوزاندن چربي موثرتر كمك مي كند.

عسل مصرف قندها را كاهش مي‌دهد

از ديگر فوايد عسل براي لاغري اين است كه مصرف قندها را كاهش مي دهد. زيراهمانگونه كه اشاره شد عسل، شاخص گليسمي پايين تري نسبت به ساير اشكال قندها دارد.
جذب آرام سطح قند خون را كاهش داده و شيريني مطبوع و طبيعي عسل ميزان قند اضافه مصرفي را كاهش مي دهد. علت هم اين است كه، مي توان از آن به جاي شكر دانه ريز در بسياري از دستور العمل‌هاي پخت و پز استفاده كرد.
در نهايت، عسل هورمون‌هايي را فعال مي‌كند كه سركوبگر اشتها هستند ودر كنترل هوس مصرف كلي شيرينيجات موفق عمل مي كنند.

10 تركيب ساير مواد با عسل براي لاغري

گروه محتوا نويسي آپاداك با استناد به منابع معتبر علمي 10 تركيب تست شده براي شما عزيزان را استخراج كرده است كه با اطمينان مي توان بر تاثير آن بر روي كاهش وزن بدن ضمانت كرد. اين 10 تركيب طلايي عبارتند از:

1.دارچين و عسل

همانطور كه مي دانيد خواص تركيب دارچين و عسل براي لاغري زبان زد است. در حالت اول مي توانيد به هنگام صبح و به محض بيدار شدن و نيم ساعت قبل از خوردن صبحانه آن را بنوشيد.
در حالت دوم به عنوان ميان وعده اگر هوس غذاي مفصل يا تنقلات شيرين كرديد، مي توانيد از اين تركيب استفاده نماييد تا ولع مصرف خود را كاهش داده باشيد.
حالت سوم مصرف اين تركيب قبل از ورزش هوازي است. زيرا قند طبيعي موجود در عسل به شما در افزايش سطح انرژي در حين تمرين كمك مي كند. از طرفي دارچين در تقويت متابوليسم بدن تقويت كننده است.
براي لاغري با عسل و دارچين آن را به مدت دو هفته مصرف نماييد و همراه با مصرف اين تركيب آب بنوشيد و ورزش كنيد.

2.ليمو و عسل

تركيب ليمو و عسل مي‌تواند بدن شما را به خوبي آبرساني كند و به هضم غذا كمك كند. با نوشيدن آب ليمو بدن هيدراته مي شود و اين هيدراته شدن با كاهش احتباس آب و چربي در اطراف شكم همراه است.
ناگفته نماند تاثير آب ليمو به دليل آب رساني بيشتر، درسوخت و ساز و كاهش متابوليسم از آب هم بهتر عمل مي كند. نوشيدن آب ليمو به همراه عسل متابوليسم را هم تقويت مي كند كه در لاغر شدن بدن و آب كردن شكم، نقش اساسي دارند.
تحقيقات نشان داده است كساني كه بدن آن‌ها به درستي در طول روز آبرساني مي‌شود كمتر دچار اضافه وزن مي‌شوند.
سعي كنيد آبليمو و عسل را به صورت ناشتا مصرف كنيد تا اشتهاي شما را در طول روز كاهش داده و باعث چربي‌سوزي كلي بدن شود.

3.كاهش وزن با شير و عسل

شير و عسل مي تواند راه موثري براي كاهش وزن باشد. شير منبع خوبي از پروتئين، كلسيم، اسيد لاكتيك و مواد معدني است كه همگي داراي خواص درماني هستند.
عسل هم با شاخص سطح قند خون پايين به تنظيم متابوليسم و سوزاندن چربي موثر بدن كمك مي كند.
براي كاهش وزن با عسل آن را با شير ارگانيك گرم قاطي كنيد و ميل نماييد. اين تركيب مي تواند به كاهش هوس و كنترل اشتها كمك كند و همچنين خواب بهتري را نصيب شما كند. علاوه بر اين، افزودن عسل به ساير وعده‌هاي غذايي يا ميان‌وعده‌ها مي‌تواند به كاهش مصرف ميزان قند مصنوعي هم كمك كند.

4.تركيب آب و عسل

ثابت شده است كه مكمل هاي درماني با بخار آب داراي مزاياي كاهش وزن و كاهش سلوليت هستند. در اينجا مي‌توان از خواص عسل براي كاهش وزن استفاده كرده و آن را با آب مصرف نمود.
تركيب آب و عسل ممكن است با افزايش سطح انرژي و كاهش اشتها به كاهش وزن كمك كند. عسل حاوي قندي است كه به افزايش سطح انرژي و ازدياد ويتامين ها و مواد معدني كمك كرده و در نهايت منجر به كاهش اشتها مي شود.
عسل حاوي آب بيشتري نسبت به قند است كه مي تواند به شما كمك كند براي مدت طولاني تري احساس سيري كنيد و ميل به خوردن ميان وعده را نداشته باشيد.
هر چند توجه به اين نكته هم ضروري است كه عسل بايد در حد اعتدال مصرف شود، زيرا مصرف بيش از حد آن مي تواند منجر به افزايش وزن گردد.

5.سير و عسل

شما ميتوانيد از خواص عسل براي لاغري استفاده كنيد و آن را با سير تركيب نماييد تا نتيجه موثرتري عايد شما شود.
سير گياهي پيازي و عضوي از تيره آليوم است. پيازهاي آن كالري كمي دارند و سرشار از مواد مغذي از جمله آليسين، فلاونوئيدها و ساير تركيبات حاوي گوگرد هستند.
اين تركيبات مسئول خواص عسل براي سلامتي هستند. خاصيتها و فوايد عسل براي كاهش وزن هم بركسي پوشيده نيست. به احتمال قوي تركيب اين دو مي تواند تاثير مثبتي بر رون كاهش وزن داشته باشد.

6.زنجبيل و عسل

تحقيقات نشان داده است كه تركيب زنجبيل و عسل براي كاهش وزن و چربي بدن، بهبود كنترل قند خون و بهبود سطح چربي موثر است. چرا كه زنجبيل حاوي تركيباتي به نام جينجرول و شوگاول است كه مي تواند چندين فرآيند بيولوژيكي را تحريك كند.
مصرف پودر زنجبيل باعث افزايش سرعت متابوليسم، كاهش اشتها، افزايش ترشحات روده اي معده‌اي، پايين آوردن كلسترول خون، پيشگيري از روماتيسم و محرك گردش خون مغزي و هضم غذا مي شود.
از جمله تركيبات موثر موجود درزنجبيل مي‌توان به فلاونوئيدها، تركيبات آنتي اكسيداني و ضد التهابي اشاره كرد كه در صورت تركيب با عسل هر يك به نوعي در كاهش وزن و لاغري موثر خواهند بود.
توجه داشته باشيد كه يك سبك زندگي سالم، از جمله يك رژيم غذايي متعادل و ورزش منظم، بهترين راه براي كاهش وزن و حفظ آن است.

7.خواص سياه دانه و عسل براي لاغري

سياه دانه از فيبر رژيمي و آنتي اكسيدان فراواني برخوردار است كه به راحتي مي تواند مواد سمي را از بدن دفع كند و با پر كردن معده، احساس سيري در فرد ايجاد كند.
در رابطه با عسل براي لاغري هم به ميزان لازم صحبت شد. از اين رو تركيب عسل و سياه دانه در جلوگيري از نفخ معده و همچنين كم شدن كلسترول و تري گليسريد خون كاملا موثر و كمك كننده است. هر چند در كنار تمام اين تركيباتي كه بيان مي شود عادات غذايي موثر و تمرينات ورزشي نقش به سزايي در لاغري ايفا مي كنند.

8.لاغري راحت تر با رفع مشكلات معده توسط عسل

از قديم الايام عسل يك ماده كاملا طبيعي براي درمان بيماري هاي معده بوده است. زخم معده، ريفلاكس معده و مري در اثر شرايط نا مساعد دستگاه گوارشي مرتبط با معده ايجاد مي شود
عسل طبيعي هم عمدتاً به‌خاطر خواص درماني و سازگاري آن با اكثر طبع و ذائقه‌ي افراد، در طب سنتي كاربرد بيشتري در بهبود هضم غذا دارد.
عسل خالص و طبيعي حاوي پراكسيد هيدروژن بالا بوده و براي درمان زخم ها بسيار موثر است. بيشتر مواد طبيعي براي نتيجه دهي به مدت زماني طولاني نياز دارند. درحالي كه اين روند در عسل بسيار سريع اتفاق مي افتد.
وقتي مشكل معده تسهيل ميشود، سوخت و سوز بدن سريعتر اتفاق افتاده و بدن با فعاليت روزانه شروع به كاهش كلسترول مي كند و در نتيجه مسير رسيدن به وزن ايده‌آل هموارتر مي گردد.

9.معجون عسل و گردو براي لاغري

آنتي‌اكسيدان، روغن‌هاي غير‌اشباع مفيد، پروتئين، كربوهيدرات، فيبر، اسيد فوليك، ويتامين A,B,C,D,E، آهن، مس، روي، منگنز، منيزيم، اسيدهاي‌چرب امگا ۳و۶و۹، فيبر، ‌سديم، پتاسيم، كلسيم از مواردي هستند كه در دوران رژيم‌هاي غذايي لاغري توصيه مي شوند. اين مواد از جمله گوشه اي از محتويات گردو محسوب مي شوند.
از طرفي ويتامين‌هايي كه محلول در چربي هستند، در بافت چربي بدن حظور دارند(ويتامين‌هاي A , E).
ويتامين‌هايي هم كه محلول در آب هستند از دسته ويتامين‌هايي هستند كه بايد روزانه به بدن برسند و نمي توانند در بدن ذخيره باشند(ويتامين‌هاي خانواده B,C ).
گردو يكي از دانه‌هاي روغني پرويتامين و حاوي تركيبات آلي و معدني بوده و داراي هر دو دسته از ويتامين هاي ذكر شده است. تركيب گردو و عسل به عنوان معجوني شگفت انگيز براي لاغري عمل مي كند.

10.قهوه با عسل براي لاغري

كافئين با تحريك دستگاه عصبي، باعث ارسال سيگنال‌هايي به سلول‌هاي چربي شده و موجب شكستن آنها مي‌شود. اين امر ازطريق افزايش هورمون اپي‌نفرين در خون اتفاق مي‌افتد.
قهوه سوخت و ساز را زياد مي كند. هرچه ميزان سوخت‌وساز بدن در حالت استراحت (RMR) بيشتر باشد، راحت‌تر مي‌توانيد وزن كم كنيد و بدون افزايش وزن، بيشتر غذا بخوريد.
در كوتاه‌مدت كافئين قهوه ميزان سوخت‌وساز و چربي‌سوزي را افزايش مي‌دهد، ولي پس از مدتي افراد نسبت به كافئين آن مقاوم مي‌شوند و و تأثير قبلي كم رنگ مي شود .اما با تركيب قهوه و عسل و مصرف آن در زمان مناسب، نتايج چشمگير آن را مشاهده خواهيد كرد.
خوردن قهوه و عسل صبح ناشتا، همراه با تمرين يا قبل تمرين ورزشي به بدن كمك مي كند تا كالري و چربي بيشتري بسوزانيد. همچنين به هنگام حس گرسنگي هوس شما براي وعده غذايي را كاهش مي دهد. اين زمانها بهترين زمان مصرف قهوه و عسل در بدنسازي و لاغري هستند.

نتيجه گيري

موضوع اين مبحث در رابطه با تاثير عسل براي لاغري بوده است. برخي از مطالعات نشان داده اند كه عسل مي تواند به كاهش چربي و وزن بدن و همچنين بهبود سطح كلسترول كمك كند.
مصرف روزانه عسل به مدت 8 هفته مي تواند سطح كلسترول LDL را كاهش دهد. همچنين تركيب عسل با 10 ماده ذكر شده فوق، هر يك تاثير شگرفي در چربي سوزي و كاهش وزن خواهند داشت.


برچسب: لاغري با عسل.كاهش وزن با عسل.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۰۶:۴۲ توسط:ranginkaman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :