ranginkaman ranginkaman .

ranginkaman

علل افتادگي سينه بعد از شيردهي و درمان طبعي آن

افتادگي سينه بعد از شيردهي و درمان آن

تحقيقات نشان داده‌اند كه تغذيه با شير مادر تاثير زيادي بر شكل يا حجم سينه ندارد. در واقع در دوران بارداري، رباط‌هايي (رباط‌هاي كوپر) كه از سينه‌هاي شما حمايت مي‌كنند ممكن است با پر و سنگين‌تر شدن سينه‌ها كشيده شوند. اين كشش ممكن است به افتادگي سينه‌ها پس از بارداري كمك كند، چه به كودك خود شير بدهيد يا خير.

بنابراين عامل اوليه افتادگي سينه بعد از شيردهي، تغييرات هورموني در دوران بارداري است و عوامل ديگري مانند بالا رفتن سن، اضافه وزن يا كاهش وزن ناگهاني، داشتن سينه‌هاي بزرگ و سيگار كشيدن مي‌توانند آن را تشديد كند. زيرا خاصيت ارتجاعي پوست را كاهش مي‌دهند.

به عبارت ديگر، سينه‌ها تحت تأثير افزايش طبيعي سايز در دوران بارداري و كاهش وزن پس از بارداري قرار مي‌گيرند. آنها با شيردهي بزرگ مي‌شوند و پس از شيردهي، به‌آرامي به سمت پايين جمع مي‌شوند. هر كاهش وزن قابل توجهي به هر دليلي مي‌تواند باعث افتادگي سينه‌ها شود.

پس اجازه ندهيد ترس از افتادگي سينه‌ها پس از شيردهي شما را از شير دادن باز دارد. شيردهي به شما اين امكان را مي‌دهد كه كودك را با شير خود تغذيه كنيد و مواد مغذي و آنتي‌بادي‌هايي را فراهم كنيد كه به نوزاد در مبارزه با بيماري‌ها كمك مي‌كنند.

در عوض براي كمك به حفظ ظاهر سينه‌هاي خود، سبك زندگي سالمي را انتخاب كنيد. فعاليت بدني منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانيد و وزن مناسب خود را حفظ كنيد. رژيم غذايي سالم داشته باشيد. اگر سيگار مي‌كشيد، از پزشك خود بخواهيد كه به شما در ترك سيگار كمك كند.

در ادامه اين مطلب به جزئيات بيشتري در مورد افتادگي سينه بعد از قطع كردن شيردهي و راهكارهاي بالا بردن سينه‌هاي افتاده اشاره خواهيم كرد.

بهترين روش براي بزرگ كردن سينه و ليفت سينه بدون عوارض و جراحي استفاده از كرم حجم دهنده سينه ميبلين آمريكا مي باشد.

روش‌هاي بزرگ ‌كردن سينه بدون جراحي در حال افزايش است، زيرا اكثر زنان به دنبال روشي براي بزرگ كردن سينه بدون عوارض هستند.

ما به شما بانوان گرامي اين دلگرمي را ميدهيم كه با استفاده از حجم دهنده سينه ميبلين در كوتاهترين زمان بهترين و قطعي ترين نتيجه را براي بزرگ كردن سينه، خواهيد داشت.

همچنين از لوسيون حجم دهنده سينه ميبلين آمريكا، ميتوانيد براي درمان عدم تقارن بافت سينه نيز استفاده نماييد.

 

عوامل دخيل در افتادگي سينه بعد از شيردهي

ممكن است بعد از پايان شيردهي، سينه‌ها (به‌خصوص نوك سينه‌ها) بزرگ‌تر، كوچك‌تر، نرم‌تر يا برجسته‌تر شوند. همه اين تغييرات هميشه ناشي از شيردهي نيستند و ممكن است افتادگي سينه بعد از شيردهي، به‌دليل وجود فاكتورهاي ديگري رخ دهد. در ادامه به هريك از آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

بارداري دخيل در افتادگي سينه بعد از شيردهي

در دوران بارداري، تغيير سطح استروژن، پروژسترون و پرولاكتين باعث تغييرات فيزيولوژيكي در بافت پستان مي‌شود. مجاري شير منبسط شده و جريان خون افزايش مي‌يابد. اين مسئله ممكن است اندازه سينه‌هاي شما را افزايش دهد و رگ‌هاي سينه شما را برجسته‌تر نشان دهد.

همراه با شل شدن مفاصل، رباط‌هاي كوپر (رباط‌هايي كه بافت سينه شما را پشتيباني مي‌كنند) شل و كشيده مي‌شوند تا با رشد سينه‌ها سازگاري داشته باشند. هم‌چنين ممكن است به‌دليل بزرگ شدن سينه، علائم كشيدگي روي پوست آن مشاهده كنيد.

نوك سينه‌هاي شما نيز ممكن است تغييرات قابل مشاهده‌اي را تجربه كنند. آن‌ها ممكن است به ميزان قابل توجهي تيره شوند، برجستگي‌هايي كه به‌عنوان سل مونتگومري شناخته مي‌شوند ممكن است بزرگتر شوند و هاله قهوه‌اي رنگ دور نوك سينه بزرگتر شود.

اين تغييرات بخشي از روش بدن شما براي آماده شدن به‌منظور شيردهي است كه باعث مي‌شود نوك سينه‌ها براي نوزاد بهتر ديده شوند. همه اين تغييرات در طول بارداري اتفاق مي‌افتند و به شيردهي ارتباطي ندارند. مطمئنا بارداري‌هاي مكرر باعث مي‌شوند كه سينه‌هاي شما كشيده‌تر شوند.

سينه‌ها در دوران شيردهي دو تا سه برابر بزرگ مي‌شوند. تغييرات هورموني كه عمدتاً توسط پرولاكتين ايجاد مي‌شود و سينه‌ها را با توليد شير پر مي‌كند. پس اگر قبلاً علائم كشيدگي سينه و سياهرگ‌هاي برجسته ناشي از بارداري داشته‌ايد، ممكن است در طول تغييرات شيردهي اين‌ها تشديد شوند.

سن دخيل در افتادگي سينه بعد از شيردهي

به طور كلي وقتي دوران شيردهي به اتمام مي‌رسد، پستان‌هاي شما ديگر از شير پر نمي‌شوند. اين مسئله ممكن است منجر به كاهش حجم بافت سينه شود. گاهي اوقات پوست شما متناسب با اندازه جديد سينه سفت مي‌شود، اما گاهي خاصيت ارتجاعي كافي براي انجام اين كار وجود ندارد. به‌همين‌دليل، احتمال افتادگي سينه بعد از شيردهي با افزايش سن مادر بيشتر است.

شاخص توده بدني و افتادگي سينه بعد از شيردهي

اصولا خانم‌هايي كه شاخص توده بدني (BMI) بالاتري دارند، نسبت به خانم‌هايي با BMI كمتر، سينه‌هاي بزرگتري دارند. در نتيجه به طور طبيعي احتمال افتادگي سينه بعد از شيردهي در اين خانم‌ها بيشتر است.

ورزش كردن و افتادگي سينه بعد از شيردهي

ورزش‌هايي كه شامل حركات زياد سينه مي‌شوند، مي‌توانند فشار اضافي بر روي رباط‌هاي سينه وارد كنند. اگر سينه‌ها (به‌ويژه سينه‌هاي بزرگ) در اين شرايط حمايت مناسبي نداشته باشند، انجام چنين ورزش‌هايي مي‌تواند منجر به كشيدگي رباط‌ها و افتادگي سينه‌ها شود. پس اگر در دوران شيردهي ورزش مي‌كنيد، حتما از يك سوتين ورزشي مناسب استفاده كنيد تا دچار افتادگي سينه بعد از شيردهي نشويد.

سايز اوليه سينه‌ها دخيل در افتادگي سينه بعد از شيردهي

تجربه نشان داده است كه سينه‌هاي كوچكتر نسبت به سينه‌هاي بزرگتر، پس از قطع شيردهي بهتر شكل خود را حفظ مي‌كنند. زيرا احتمال بيشتري دارد كه سينه‌هاي بزرگ‌تر تسليم نيروي جاذبه زمين شوند.

ژنتيك دخيل در افتادگي سينه بعد از شيردهي

وراثت و ژن‌هايي كه از خانواده خود دريافت مي‌كنيد، در اندازه و شكل سينه‌هاي شما، استحكام رباط‌هاي كوپر و وزن بدن شما نقش دارند. به‌همين‌دليل، برخي از خانم‌ها دچار افتادگي سينه بعد از شيردهي نمي‌شوند.

جلوگيري از افتادگي سينه‌ها بعد از شيردهي چگونه است؟

با توجه به اينكه بارداري و شيردهي مي‌توانند تغييراتي در ظاهر و شكل سينه‌هاي شما ايجاد كنند، مطمئنا اين ابهام در ذهن شما شكل گرفته است كه آيا امكان پيشگيري از افتادگي سينه بعد از قطع كردن شيردهي وجود دارد؟ در پاسخ به اين سوال مي‌توان گفت بله، زيرا اغلب خانم‌ها ممكن پس از شيردهي است فقط متوجه تفاوت جزئي در ظاهر سينه‌هاي خود شوند. از راهكارهاي موثر براي جلوگيري از افتادگي پستان‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • نوشيدن مقدار زيادي آب: پوست خود را سالم و هيدراته نگه داريد تا خاصيت ارتجاعي آن حفظ شود.
  • ترك سيگار: كشيدن سيگار براي شما يا ظاهر سينه هايتان مفيد نيست.
  • حفظ وزن سالم: يك رژيم غذايي متعادل داشته باشيد، كمي ورزش كنيد و سعي كنيد خيلي سريع وزن اضافه يا كم نكنيد.
  • داشتن وضعيت بدني مناسب: هنگامي‌كه شما مدام براي شيردهي خميده مي‌شويد و يك وضعيت بدني ضعيف داريد، به نيروي جاذبه فرصت بيشتري مي‌دهيد تا سينه‌هاي شما را به سمت پايين بكشد. ايستادن يا نشستن در وضعيت مناسب با پشت صاف و شانه‌هاي رو به عقب، مي‌تواند به حمايت از سينه‌ها كمك كند و حتي به سينه‌هاي شما را ليفت طبيعي بدهد.

 


برچسب: علل افتادگي سينه.درمان افتادگي سينه.بزرگ كردن سينه.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۸:۴۳ توسط:ranginkaman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :